Välkommen till Gustavsbergs Gymnasium!

Vi är en kreativ, kommunal gymnasieskola som sätter dig och din kunskapsutveckling i centrum. För oss är det viktigt att utbildningen är på riktigt och vi är måna om att samarbetet med företag och övriga samhället för att ligga så nära det kommande arbetslivet som vi kan. Här studerar ungefär 300 elever varav hälften kommer från Värmdö kommun och hälften och restrerande från hela Stockholmsregionen.

Gustavsbergs gymnasium ligger i spännande och fräscha lokaler mitt i de nybyggda Porslinskvarteren i Gustavsberg. Här bubblar det av skaparkraft med flera intressanta företag i närheten, bra restauranger och caféer, muséer, träning samt både skapande och shopping inom konsthantverk och inredning. På fyra minuter kommer du till Gustavsbergs småbåtshamn och havet.

Önskar
Rektor Christian med personal