Fotboll, profil

Thumbnail för film

Djurgården IF kommer från och med hösten 2021, tillsammans med Gustavsbergs gymnasium erbjuda fotbollsprofil.

Nu finns det möjlighet att ha fotboll på schemat.

Genom vårt samarbete med Djurgårdens IF och Värmdös samlade fotbollsföreningar, ger vi dig som fotbollsspelare möjligheten att utöva din idrott på skoltid. Kombinera din idrottssatsning med dina studier, vi vet att rörelse och passion tillsammans med studier ger bättre resultat.

Fotboll går in under det individuella valet och ger 2 extra träningspass i veckan och sammanlagt erbjuds du 300 träningstimmar under hela din studietid.

Kombinera din passion för fotboll med något av följande program:

• Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Praktisk naturvetenskap
  • Samhällsprogrammet med inriktning Kriminologi- och ekonomiprofil
  • Barn & Fritidsprogrammet med inriktning Pedagogik, Ledarskap och Kreativitet

Djurgården IF:s verksamhet

Djurgården Fotbollsverksamhet.

På fotbollsprofilen tränar du med din ordinarie klubb kvällstid och med tränare från Djurgården Akademi under skoltid två gånger varje vecka. Totalt ger detta dig som fotbollsspelare 300 extra träningstimmar under din studietid.

” Djurgårdens IF är väldigt glada över att ha knutit samarbetet med Gustavsbergs gymnasium och ser fram emot att komma igång med arbetet i fotbollsprofilen. Vi har en ambitiös plan för träningen och vet att Värmdö är ett område med många fotbollsspelare som vi hoppas tar möjligheten att kunna kombinera sina studier med adderad fotbollsutbildning på skoltid och göra det i en skola i sin kommun. Fotbollsprofilen är ett komplement till föreningsträning. ”

- Christian Krigström Gentile Akademichef Djurgården Fotboll

Svenska Fotbollsakademi tar över fotbollsprofilen fr o m HT24

Svenska Fotbollsakademin bildades 2006 och är ett oberoende fotbollsföretag som erbjuder träning för alla barn på alla nivåer.

" Vi genomför camper/fotbollskolor på alla lovdagar, öppna träningstillfällen för barn från olika klubbar och på alla nivåer, hyr ut tränare till föreningar och utbildar tränare.Vi står för ordning och reda, trygghet, lärande och glädje. Genom tilltalande paketering, genomarbetade koncept och ett förhållningssätt där vi sätter barnets upplevelse i centrum skapar vi aktiviteter som är kul att delta i – och kul att titta på.
Vår identitet är fotbollsglädje och lärande för alla. Vår verksamhet präglas av att dessa två, glädje och lärande sitter ihop och är förutsättningar för varandra."

Behöver du hjälp med att välja?

Prata med vår studie- och yrkesvägledare.

Snacka med SYV