Ishockey, profil

Thumbnail för film

2021 finns det möjlighet att ha ishockey på schemat. Genom vårt samarbete med Värmdö Hockey, ger vi dig som hockeyspelare möjligheten att utöva din idrott på skoltid. Kombinera din idrottssatsning med dina studier, vi vet att rörelse och passion tillsammans med studier ger bättre resultat. Hockeyn går in under det individuella valet och ger dig 300 timmar vilket ger 2 extra träningspass i veckan under hela din studietid.

Hos oss kan du välja Hockeyprofil på alla program!

Värmdö Hockeys Verksamhet

Du får spela hockey i en etablerad klubb med certifierade tränare och utbildningsmaterialet är samma som NIU. Träningen sker på Ekvallens idrottsanläggning som ligger på gångavstånd till skolan. Vi kör två ispass per vecka efter anpassat skolschema där vi fokuserar på individuella färdigheter och behov, men även spelmoment anpassade efter Värmdö Hockeys ID.

Du kan läsa mer information på: www.varmdohockey.se

Ansökan till hockeyprofil görs via Värmdö Hockey:

https://www.varmdohockey.se/sida/?ID=306421 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vårt fokus ”Off-ice”

• Skadeförebyggande fysträning
  • Rörlighetsträning
  • Hockeyteori
  • Kost
  • Träningslära

Ledarna har minst JS2 utbildning

Utbildningen ger fördjupande kunskaper i att leda och träna senior och juniorlag på en högre nivå.

LIP-inriktning som är godkänd av Svenska hockeyförbundet

En lokal ishockeyprofil (LIP) är en samverkansform mellan en skolhuvudman och en eller flera ishockeyföreningar och vänder sig till ishockeyintresserade ungdomar inom skolhuvudmannens och samverkande ishockeyföreningars naturliga rekryteringsområde. Mål och riktlinjer för verksamheten har utarbetats av Svenska Ishockeyförbundets Utvecklingsavdelning och Hockeygymnasieutskottet och skall uppfyllas vid den verksamhet som har klassificerats som rekommenderad lokal ishockeyprofil.

Jesper Näsström och Henrik Nordlund - Värmdö Hockey