Grattis – du har en tonåring!

Tonåringar håller varandra om axlarna.

Är du vårdnadshavare eller har kontakt med tonåringar i arbets- eller föreningslivet bjuder vi in dig till två seminariekvällar för stöd och information.

Att vara stöd åt en tonåring kan dock innebära en del utmaningar och svåra frågor. Är du vårdnadshavare eller har kontakt med tonåringar i arbets- eller föreningslivet bjuder vi in dig till två seminariekvällar, som tar upp flera aktuella ämnen:

• Tisdagen den 26 mars, kl. 18–20
    Skolsköterskan Ann-Louize pratar om hur barn och ungas utsatthet online kan förebyggas. Ungdomsbehandlaren Tobias berättar hur Stödcentrum för unga kan hjälpa tonåringar i behov av stöd.
  • Onsdagen den 17 april, kl. 18–20
    Polisen Marcus föreläser om narkotika, arenorna där droger säljs och vad vårdnadshavare bör uppmärksamma. Poliskollegan Johan berättar om mopeder och a-traktorer, vilka lagar och regler som gäller och vad du som vårdnadshavare behöver ha koll på.

Vid 17.30 finns också möjlighet att träffa olika aktörer som arbetar med ungdomar i vår kommun. Vi håller till i Värmdösalen i kommunhuset båda kvällarna och du behöver inte anmäla dig innan.

Varmt välkommen!